Kirjoittaja Aihe: Vaiheilla  (Luettu 147 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pasi Toivonen

• Keltanokka
  • *
    • Profiili
Vaiheilla
« : Kesäkuu 20, 2017, 12:38:16 ip »
Päätöstä helpottaisi kummasti jos Pete osaisi kertoa onko usko litteään Maahan pelastuskysymys.  ;D

Pete

• Administraattori
  • Aristokraatti
  • Miksi hän ei voi käyttäytyä kuin me?
    • Profiili
    • Kotisivuni
Vs: Vaiheilla
« Vastaus #1 : Kesäkuu 29, 2017, 23:24:51 ip »
En halua vaikuttaa päätökseesi. Sinä itse päätät asioistasi.

En pidä uskoa litteään taikka pallomaiseen maailmaan millään lailla pelastuskysymyksenä. Raamattu ei sano "Usko litteään Maahan..." taikka "...maapalloon", vaan se sanoo, "Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut". Ja "joka uskoo ja kastetaan se pelastuu". Siihen minä luotan. Mutta se ei tarkoita sitä, että valheita ei saisi paljastaa. Mielestäni ihmisillä on oikeus saada tietää totuuden.

Myös Jeesus on totuus! Uskotko sinä sen?
Olen oppimismatkalla. Sinullakin on varmaan jokin opetus ja mielipide annettavana.

nwopaljastuksia

• Keltanokka
  • *
    • Profiili
« Vastaus #2 : Heinäkuu 04, 2017, 14:01:57 ip »
Raamattu ei sano "Usko litteään Maahan..." taikka "...maapalloon", vaan se sanoo, "Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut". Ja "joka uskoo ja kastetaan se pelastuu".
Haluaisin vielä tarkentaa vähän hyvää keskustelunaloitusta. Minut on kastettu kristinuskoon vastoin tahtoani (pienenä) ja olen myöhemmin eronnut kirkosta johtuen sen vihamielisestä suhtautumisesta seksuaalivähemmistöihin ja naisiin (pappeuteen).

Pelastunko, vaikka en juuri nyt kuulu kirkkoon?

Pete

• Administraattori
  • Aristokraatti
  • Miksi hän ei voi käyttäytyä kuin me?
    • Profiili
    • Kotisivuni
« Vastaus #3 : Heinäkuu 05, 2017, 15:17:05 ip »
Minut on kastettu kristinuskoon vastoin tahtoani (pienenä)

Ymmärrän jos olet lapsikastetta vastaan. Ajattelen todennäköisesti samalla tavalla kuin sinäkin siltä osin, jos ymmärsin sinut oikein. Olen siis vastaan lapsikastetta - jyrkästi.

Raamattu tuntee vain uskovien kasteen. Apostolien teoissa kastettiin vain niitä, jotka uskoivat ilosanomaan ja ottivat sen vastaan. Sellaista eivät sylivauvat tee. Vauvat elää jo pelastuksen statuksessa vaikka eivät saisi kirkon niin sanottua "hätäkastetta".  Eli kyse pitäisi olla vapaehtoisuudesta, vapaasta valinnasta. Ei pakkopullasta. Raamattu ei sano, että "joka kastetaan se pelastuu", vaan se sanoo, "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu".

Lainaus
olen myöhemmin eronnut kirkosta johtuen sen vihamielisestä suhtautumisesta seksuaalivähemmistöihin ja naisiin (pappeuteen)

Kirkko ei pelasta ketään. Eikä papitkaan. Mutta Jumala pelastaa, Herran Jeesuksen kautta, kaikki ne ihmiset jotka tunnustavat ja hylkäävät syntitottumuksensa, sekä ottaa vastaan Jeesuksen henkilökohtaisena pelastajana.

Lainaus
Pelastunko, vaikka en juuri nyt kuulu kirkkoon?

Minulla - eikä kenellekään muullakaan - riitä oikeus sanoa kuka pelastuu ja kuka ei. Jumala sen päättää. Mutta ettet vaipuisi epätoivoon, niin kerron nyt tämän:

Silloin kun ihminen ihminen uudestisyntyy (eli saa itselleen Jumalan lapsen aseman) ottamalla Jeesuksen vastaan elämänsä Herraksi (=pomoksi), hän on saanut sydämeensä vakuuden pelastuksestaan, tai oikeastaan, siitä statuksesta, sillä silloin kun ihminen elää tuossa tilassa, Pyhä Henki (Jumalan voimavaikutus) todistaa ihmisen hengessä ja hengelle - välittyen hänen mielensä kautta - että hän on Jumalan lapsi.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 05, 2017, 15:36:38 ip kirjoittanut Pete »
Olen oppimismatkalla. Sinullakin on varmaan jokin opetus ja mielipide annettavana.

nwopaljastuksia

• Keltanokka
  • *
    • Profiili
« Vastaus #4 : Heinäkuu 06, 2017, 12:56:26 ip »