Kirjoittaja Aihe: Youtube-videoiden upottaminen viesteihin  (Luettu 77 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pete

• Administraattori
  • Säätyläinen
  • Kannustukset: 2
  • Miksi hän ei voi käyttäytyä kuin me?
    • Profiili
    • Kotisivuni
Youtube-videoiden upottaminen viesteihin
« : Huhtikuu 10, 2017, 22:55:00 ip »
Asensin foorumin sellaisen lisäosan joka upottaa kommentteihin Youtube-videot automaattisesti. Se luo linkkien kohdalle uuden ikkunan. Riittää että kommenttiin lisää toimivan Youtube-linkin. Toisin sanoen, enää ei ole tarvetta käyttää flash-nappulaa, vaan kaikki hoituu automaattisesti.

Avautuvan ikkunan koko on aina 720 X 480 pikseliä (kännyköissä sitäkin pienempi... toivon mukaan). Jos haluat videoruudun sitä suuremmaksi, paina ruudun oikeassa alakulmassa olevaa "Koko näyttö"-nappia sen jälkeen kun olet käynnistänyt videon.

Myös Google Maps- ja Facebook-linkkien kohdalle tulee automaattisesti oma ikkuna.

Ole ystävällinen ja älä kylvä mielettömästi niitä upotuksia, vaan jos mahdollista, enintään 2-3 upotusta per kommentti.

Suotavaa olisi myös, että linkkien yhteydessä olisi jotain luettava tekstiä jossa kommentoidaan upotettavaa videota ja sen sisältöä, edes muutamilla sanoilla.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 27, 2017, 15:45:48 ip kirjoittanut Pete »
Olen oppimismatkalla. Sinullakin on varmaan jokin opetus ja mielipide annettavana.

Polariz

• Aristokraatti
  • Kannustukset: 3
    • Profiili
Vs: Youtube-videoiden upottaminen viesteihin
« Vastaus #2 : Kesäkuu 15, 2017, 21:11:53 ip »
Ei näköjään. Onnistuuko jotenkin muuten helposti?

Pete

• Administraattori
  • Säätyläinen
  • Kannustukset: 2
  • Miksi hän ei voi käyttäytyä kuin me?
    • Profiili
    • Kotisivuni
Vs: Youtube-videoiden upottaminen viesteihin
« Vastaus #3 : Kesäkuu 15, 2017, 21:40:02 ip »
Kiitos, tulipa opittua taas uusi sana, "meemi", en ole ennen törmännyt siihen.

En tiedä vielä itsekään saako kuvat suoraan näkyviin kirjoituksen sekaan (sitä kait hait?). Vaikuttaisi siltä että ne laitettava mukaan postaukseen "liitteenä" (onnistuu rekisteröityneille), jolloin kuvat tulee näkyviin alareunaan pikkukuvana. Siellä se on pienempi kooltaan ja suurenee kun sitä joko klikkaa tai laittaa hiiriosoittimen päälle.

Minulla on käytössä eräs laajennus Chromessa joka suurentaa kuvat automaattisesti silloin kun hiiriosoitin laitetaan kuvien päälle. Se ei aina suurenna kaikkea, mutta lähes kaikkea. Laajennuksen nimi on Hover zoom+.

Lisäksi on sellainen kuin Lightshot jolla voi kaapata kuvia (näytöstä sen alueen minkä haluaa tallentaa kuvana itselleen). Se on ehdoton työkalu, ainakin minulle. Näiden kahden muun lisäksi on tusinan verran muitakin työkaluja.
Olen oppimismatkalla. Sinullakin on varmaan jokin opetus ja mielipide annettavana.