Litteän Maan Foorumi

Kirjoittaja Aihe: MEEMI GALLERIA  (Luettu 2161 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Polariz

• Globaali Moderaattori
  • Keisarillinen
MEEMI GALLERIA
« : Heinäkuu 09, 2017, 22:41:43 ip »

Polariz

• Globaali Moderaattori
  • Keisarillinen
Vs: MEEMI GALLERIA
« Vastaus #1 : Heinäkuu 11, 2017, 09:46:36 ap »

nwopaljastuksia

• Keltanokka
  • *
« Vastaus #2 : Heinäkuu 12, 2017, 11:59:57 ap »

Nämäpä onkin hauskoja väärinkäsityksiä!

14. Ilmakehä pyörii maan mukana yhtä nopeasti.

15. Tämä on hyvä esimerkikki ns. olkiukosta. Ei kukaan väitäkään näkevänsä ISS:ää muuten kuin hyvin erikoisissa valaistusolosuhteissa, eli yöllä, jolloin se heijastaa auringonvaloa ja näkyy erittäin kirkkaana ja nopeana pisteenä taivaalla.

19. "flat non rotating earth", kuvakaappaus on tästä dokumentista. Täysin asiayhteydestä irroitettu huijaus.
http://ntrs.nasa.gov/archive/nasa/casi.ntrs.nasa.gov/19890005752.pdf

Dokumentin tarkoitus on opettaa tapoja luoda YKSINKERTAISIA malleja, esimerkiksi matemaattisia, joilla voidaan ennustaa erilaisia prosesseja ja tapahtumia.

20. Eikai vesi tuollaisilla etäisyyksillä kaareudukaan? Olipa hölmö esimerkki.

21. Kuva on väärässä, termosfäärissä ei ole noin kuuma. Termosfäärissä on yksittäisiä hiukkasia, jotka voivat olla tuossa lämpötilassa. Jos viet normaalin kuumemittarin termosfääriin, näyttäisi se pakkasta.

Lainaus
The highly diluted gas in this layer can reach 2,500 °C (4,530 °F) during the day. Even though the temperature is so high, one would not feel warm in the thermosphere, because it is so near vacuum that there is not enough contact with the few atoms of gas to transfer much heat.

nwopaljastuksia

• Keltanokka
  • *
« Vastaus #3 : Heinäkuu 12, 2017, 12:11:39 ip »
Vitsi näitä on hauska oikoa, kunnon aivojumppaa! Postaa lisää!

1. Kuvassa ei ole mitään vikaa, muuta kuin että se on väärässä. Maan akseli toimii molempiin suuntiin, keskellä jäävin alue saa eniten auringonvaloa.

2. "satellite in space" haku tuottaa viidenneksi osumaksi valokuvan. Millä kuvan luoja on ajatellut, että ne kuvat käydään siellä napsimassa?

5. Esittää olkiukon, tähtikuviot ovat muuttuneet aikojen saatossa.

7. Ilmakehä pyörii planeetan mukana. Ilmakehä ei ole siitä mitenkään erillinen.

8. On täysin invalidi väite, tennispallolla ei ole omaa painovoimakenttää, joka vetäisi vettä puoleensa.

9. Myös kutsuttu nimellä haloilmiö
https://fi.wikipedia.org/wiki/Haloilmi%C3%B6

10. Kuu ei ole litteä.

Pete

• Administraattori
  • Keisarillinen
  • Miksi hän ei voi käyttäytyä kuin me?
    • Kotisivuni
« Vastaus #4 : Heinäkuu 12, 2017, 14:17:39 ip »
Lainaus
Vitsi näitä on hauska oikoa, kunnon aivojumppaa! Postaa lisää!

Ensinnäkin, lopeta tuo ylimielinen kirjoitustyyli. Oikein uhoaa, että "postaa lisää".

Toiseksi, jos teet lainauksia minun, taikka jonkun toisen ihmisen kirjoituksesta, ÄLÄ MUOKKAA NIITÄ MILLÄÄN TAVALLA. Painotit tiettyjä sanoja tekemäsi lainauksessa jonka olit ottanut minun kirjoituksestani. Sinä lihavoit lainauksessasi sanoja joita en ollut itse lihavoinut. Sinulla, minulla, eikä kenelläkään muullakaan, ole oikeutta muuttaa millään tavalla toisten kirjoituksia tai heidän valittua kirjoitustyyliä. Minä en painottanut yhtään ainoata sanaa siinä tekstissä josta teit lainauksen, vaan sinä ne painotukset teit. Muistitko mainita siitä lukijoille että sinä teit ne painotukset? Et.

En tule varoittamaan toistamiseen. IP-banni on varsin lähellä. Mittani alkaa olla melko täynnä. Tuomoa olen kestänyt jo kuukausia, vaikka emme ole juuri mistään samaa mieltä. Mutta hänessä on tyylitajua ja järkeä päässä, ja on saanut minut oikaisemaan omia tekstejäni ainakin pari kertaa, kun hän on esittänyt virheet uskottavasti ja tyylillä. Ottaisit hänestä mallia!

On ylipäätänsä suoranainen ihme, että olet saanut massapostittaa täällä foorumissa näinkin kauan, kun sinulla on blogissasi artikkeli jossa annat vääränlaista informaatiota minun kirjoituksesta. Väität siellä esimerkiksi että tapauksessani "ainoa tapa todistaa Raamatun oikeellisuus on käyttää tiedettä väärin" ja vieläpä, että "Refraktion vaikutus kuvaustilanteeseen on pakko jättää mainitsematta". Molemmat väittämät ovat täyttä valhetta. Sinä et ainoastaan halvenna minua, väittämällä valheellisesti että minun oli pakko jättää refraktion mainitsematta, vaan sinä myös halvennat Jumalan Sanaa.

Mistä sinä oikein kuvittelet tietäväsi syytä minkä takia minä en artikkelissa maininnut mitään refraktiosta? Et sinä voi sitä tietää. Ja jos et tiedä, niin miten voit kirjoittaa että minun oli pakko jättää mainitsematta asiaa? Mutta kerron sen nyt... Se johtuu siitä, että silloin kun refraktiota on vähän, kaukainen kuvattava kohde nousee ylemmäksi kutakuinkin normaalille tasolleen, ja kuvista tulee SELKEIMPIÄ, kun taas voimakas refraktio pääosin painaa kohteita alaspäin vesihöyryn takia, ja niissä kuvissa kohteet ovat yleensä huomattavasti epätarkempia. Toiseksi, on täysin epäloogista edes ajatella, että esimerkiksi tapauksessa "Söderskärin majakka", sekä saari että osa majakasta nousee ylös liki 19 metriä oletetun kaarevan veden takaa, ja näyttää niissä kuvissa jopa huomattavasti selkeämmältä kuin niissä kuvissa joissa koko saari rakennuksineen on painunut alaspäin refraktion takia, joko osittain taikka kokonaan piiloon.

Olen nyt päättänyt, että heti kun minulla on enemmän aikaa ja voimia, niin aionkin tehdä omista kuvamateriaaleista uuden artikkelin jossa käsittelen refraktion vaikutusta käytännön tasolla, jotta tietäisit miksi en ole siitä paljon puhunut, varsinkaan silloin kun olen laskeskellut "piilokorkeuksia". Sen jälkeen voitkin joko korjata artikkeliasi taikka poistaa sen, siitä syystä että se on täysin harhaanjohtavaa tiedottamista.
Olen oppimismatkalla. Sinullakin on varmaan jokin opetus ja mielipide annettavana.

nwopaljastuksia

• Keltanokka
  • *
« Vastaus #5 : Heinäkuu 12, 2017, 15:04:38 ip »
Toiseksi, jos teet lainauksia minun, taikka jonkun toisen ihmisen kirjoituksesta, ÄLÄ MUOKKAA NIITÄ MILLÄÄN TAVALLA. Painotit tiettyjä sanoja tekemäsi lainauksessa jonka olit ottanut minun kirjoituksestani. Sinä lihavoit lainauksessasi sanoja joita en ollut itse lihavoinut ..

Aivan totta, käytin lihavoimista tarkentaakseni mihin otan kantaa. Unohdin mainita, että minä tein lihavoinnit jälkeenpäin. Pahoittelut!

En tule varoittamaan toistamiseen. IP-banni on varsin lähellä. Mittani alkaa olla melko täynnä. Tuomoa olen kestänyt jo kuukausia, vaikka emme ole juuri mistään samaa mieltä. Mutta hänessä on tyylitajua ja järkeä päässä, ja on saanut minut oikaisemaan omia tekstejäni ainakin pari kertaa, kun hän on esittänyt virheet uskottavasti ja tyylillä. Ottaisit hänestä mallia!

Olen saanut kuulla kirjoitustyylistäni aiemminkin, lupaan kiinnittää siihen huomiota!  :)

Olen nyt päättänyt, että heti kun minulla on enemmän aikaa ja voimia, niin aionkin tehdä omista kuvamateriaaleista uuden artikkelin jossa käsittelen refraktion vaikutusta käytännön tasolla, jotta tietäisit miksi en ole siitä paljon puhunut, varsinkaan silloin kun olen laskeskellut "piilokorkeuksia". Sen jälkeen voitkin joko korjata artikkeliasi taikka poistaa sen, siitä syystä että se on täysin harhaanjohtavaa tiedottamista.

Rakentavaa palautetta: en tiedä missä asut ja onko sinulla mahdollisuuksia käydä Helsingissä kuvaamassa kuinka usein, mutta se mikä minua jäi kaivelemaan oli postaamasi tulokset vain yhdeltä päivältä. Jos kävisit vaikkapa viitenä peräkkäisenä päivänä rannassa kuvaamassa Tallinnaan päin ja laittaisit vaikka päivän Iltalehden siihen viereen "timestampiksi" - jos paljastuu että kaikkina päivinä Tallinna on samalla korkeudella, ilman piilokorkeutta, menisi minulle ainakin jauhot suuhun. Nyt kun tulokset oli vain yhdeltä päivältä, on luonnollista epäillä kyseessä olleen kangastuksen. Niitä on erityisen paljon aurinkoisella kesäsäällä ja nimenomaan vielä merellä.

Polariz

• Globaali Moderaattori
  • Keisarillinen
« Vastaus #6 : Heinäkuu 12, 2017, 17:49:17 ip »
En laita näitä meemejä väittelyn avauksina, vaan antamaan ajattelemisen aihetta. En tiedä esimerkiksi sulaako termosfäärin kuumuudessa mainitut materiaalit, vai eikö sulakaan kun ei ole hiukkasia tarpeeksi kuljettamaan lämpöä. Ajatuksiahan tuo herättää. Eikös lämpömittari kuin avaruusaluskin ole aivan tiheänä hiukkasista? Laitoin myös ajatuksia herättävän halokuvan, jonka "kumosit" kertomalla että kyse on halosta. "Kuu ei ole litteä" -kommentista olen samaa mieltä minäkin, en vain ymmärrä miten se liittyi tuohon meemiin. Paljon olisi juupas-eipäs juttuja, joten antaa olla. Tässä lisää viihdettä:

Polariz

• Globaali Moderaattori
  • Keisarillinen
« Vastaus #7 : Heinäkuu 12, 2017, 20:09:06 ip »

Polariz

• Globaali Moderaattori
  • Keisarillinen
« Vastaus #8 : Heinäkuu 14, 2017, 16:20:53 ip »
Anonyymiltä mielenkiintoista asiaa. Tosiaan, voisi sanoa ilman salaliittoteoriaakin että aika okkultistiset veikot muuttivat maailman ja "uusi maailmanjärjestys" olikin yllättävän kirjaimellista aikoinaan.

Noista mun pommittamista meemeistä vielä: Laittelin kaikkea kiinnostavaa, paneutumatta tai tarkistamatta lähteitä tai väitteitä sen enempää. Heti ensimmäinen meemi osui nolosti hutiin. Siinä ei taida olla yhtään mitään ongelmaa pallomaan kannalta. Visuaalisesti näytti äkkiseltään ettei siinä ole ehkä kaikki aivan oikein, ja samalla oma uskoni siihen ettei maa luultavasti ole muutenkaan mikään pallo, antoi väärää tukea tuolle virheelliselle väitteelle. Ikävästi tuollainen vie kyllä uskottavuutta joiltakin ihan oivaltavilta meemeiltä. Täytyy vielä sanoa että liikkeellä on myös ns. vääriä meemejä joita pallopäät laittaa liikkeelle, että lättäpäät voisi tarttua niihin ja todistaa kuinka tyhmiä ollaan kun tartutaan niihin ilman kriittistä ajattelua. Sellainen oli joskus mm. punaiseksi värjätty maisema joka oli tehty vääräksi mars-kusetuspaljastukseksi. Itse huomasin myös jotain missä kuva ja teksti ei kohtaa, esim. joku ihan hyvä horisonttiväite, mutta kuvana olikin vähän kaareutunut näkymä.

Polariz

• Globaali Moderaattori
  • Keisarillinen
« Vastaus #9 : Heinäkuu 14, 2017, 21:02:06 ip »

Polariz

• Globaali Moderaattori
  • Keisarillinen
« Vastaus #10 : Elokuu 08, 2017, 12:28:37 ip »